024 366 0000
info@blaak.nl

Betalingen

Blaak Verzekeringen > Betalingen

Betalingen en mogelijke achterstand

Betalingsproblemen kunnen echt iedereen overkomen. Als gevolg van financiële problemen en daardoor veroorzaakte betalingsachterstanden kunt u tegen uw wil in onverzekerd zijn en zo nog verder in de problemen raken. Door dit op tijd bij ons aan te geven, kunnen we samen op zoek naar een oplossing. Wij hebben oog voor uw financiële situatie. En doen er alles aan om u tijdig te helpen. Daarom leggen we graag uit wat er gebeurt als u de premie niet betaalt.

Samen helpen te voorkomen

Mocht u na een herinneringsnota uw premie nog niet kunnen betalen, dan kan uiteindelijk de dekking van uw verzekering vervallen en bent u daardoor niet meer verzekerd tegen schade. Dat willen we natuurlijk samen met u voorkomen.

Juiste moment verzekeringen samen door te lopen

Het is misschien ook een goed moment om nog eens goed naar uw verzekeringen te kijken met een van onze adviseurs. Bel ons op (024) 366 0000. Wij zoeken graag samen met u naar een passende oplossing. Misschien moeten we uw verzekering(en) aanpassen. Of de manier van betalen veranderen. Bijvoorbeeld door maandelijks te betalen in plaats van per jaar. U bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.15 tot 17.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 15.00 uur.

Veelgestelde vragen over betalingen aan ons

Uit welke betaaltermijnen kan ik kiezen?

Bij het afsluiten van uw verzekering kunt u kiezen of u de premie per maand, per kwartaal, per halfjaar of per jaar betaalt. Wilt u de betaaltermijn wijzigen? Neem dan contact op met ons.

Hoe kan ik betalen?

U kunt ons op twee manieren betalen: via een automatische incasso van uw bankrekening of door zelf het bedrag over te maken.

Automatische incasso:
Wij halen de premie automatisch van uw rekening af.

Nota betaling:
Wij sturen u brief of een e-mail met de nota en een betaallink (iDeal).

Als u betaalt via internetbankieren vermeld dan in uw betalingsomschrijving het juiste kenmerk. Die vindt u op de nota.

Ik heb geen nota ontvangen, maar wel een herinnering. Wat moet ik doen?

Soms komen nota’s die per e-mail zijn gestuurd in de map ‘ongewenste post’. Staat de nota niet in de map ‘ongewenste post’ of hebt u geen nota per post ontvangen, neem dan contact met ons op.

Ik wil gaan betalen via automatische incasso. Wat moet ik doen?

Betaalt u nu via een nota en wilt u dit omzetten naar automatische incasso? Neem dan contact op.

Automatische incasso

De automatische incasso is teruggedraaid/mislukt. Wat moet ik doen?

Binnen een paar dagen ontvangt u van ons een bericht dat de incasso niet is gelukt. U kunt dan alsnog de betaling met internetbankieren of de ontvangen betaallink doen.

Per e-mail
Als wij uw e-mailadres hebben, sturen wij u een e-mail met nota en betaallink. Houd uw mailbox in de gaten en controleer ook uw ongewenste items. Zodra u de nota hebt ontvangen, kunt u de openstaande premie aan ons overmaken.

Per brief
Als wij geen e-mailadres van u hebben, sturen wij de nota per post met daarin alle benodigde betaalgegevens. Zodra u deze nota hebt ontvangen, kunt u de openstaande premie aan ons overmaken.

De automatische incasso blijft hierna actief. De volgende betaling zullen wij dus weer automatisch bij u in rekening brengen.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Wilt u dat wij de premie van een ander rekeningnummer incasseren? Neem dan contact met ons op.

Achterstand in betaling

Het kan gebeuren dat u een keer te laat bent met betalen. Het is belangrijk om uw premie alsnog zo snel mogelijk aan ons over te maken. Zo voorkomt u dat u (tijdelijk) geen dekking meer hebt. Bekijk de stappen die u kunt nemen als u te laat bent met het betalen van uw premie.

Betalingsherinnering

Om te voorkomen dat de dekking van de verzekering wordt opgeschort, sturen wij 16 dagen na de vervaldatum van de premie een betalingsherinnering. Wij attenderen u er op dat u binnen 14 dagen na verzending van de brief voor betaling dient zorg te dragen. De dekking van de verzekering komt namelijk te vervallen als de premie niet binnen 30 dagen na de vervaldatum is betaald.

Tweede betalingsherinnering – dekking verzekeringen vervallen

We sturen een tweede betalingsherinnering als de premie 21 dagen na verzending van de betalingsherinnering nog niet is betaald. In deze betalingsherinnering wijzen we u er op dat de dekking is vervallen en de kentekens van verzekerde motorrijtuigen bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) worden afgemeld. U bent op dat moment (tijdelijk) niet verzekerd. Bij betaling van de premie wordt de dekking de dag na ontvangst van de premie hersteld.

Derde en laatste betalingsherinnering

Wij sturen een derde en laatste betalingsherinnering als de premie 21 dagen na verzenden van de 2e betalingsherinnering nog niet is betaald. In deze betalingsherinnering zullen wij nogmaals vermelden dat u op dat (tijdelijk) niet bent verzekerd.

Wat moet ik doen als ik al te laat ben met betalen, en de dekking van mijn verzekering is vervallen?

Betaal zo snel mogelijk. Wij herstellen de dekking voor uw verzekeringen 24 uur ná ontvangst van uw betaling.

Wat gebeurt er als de dekking van mijn verzekering is vervallen?

Dan nemen wij geen schades meer in behandeling vanaf de vervaldatum van de niet betaalde premie. Ook is het mogelijk dat u al betaalde schades over die periode aan ons moet terugbetalen. Dat is heel vervelend. Betaal daarom zo snel mogelijk uw achterstand. Wij herstellen de dekking voor uw verzekeringen 24 uur ná ontvangst van de betaling.

Ik heb een brief gekregen van de RDW dat mijn voertuig niet is verzekerd. Wat nu?

Waarschijnlijk is er een periode geweest waarin uw voertuig niet was verzekerd. Misschien is dit nog steeds het geval. Neem contact op met ons op om de situatie te bespreken. Doe dat zo snel mogelijk, want het is volgens de wet verplicht om voor uw voertuig een geldige verzekering te hebben.

Veelgestelde vragen over uitbetaling aan u

Ik heb recht op premieteruggave. Wanneer staat het geld op mijn rekening?

Bedragen die u terugkrijgt betalen wij meestal binnen 1 week nadat wij uw brief of e-mail over uw premieteruggave hebben verzonden.

Ik heb een bericht ontvangen dat er een schade wordt uitbetaald. Wanneer staat het geld op mijn rekening?

Na ontvangst van ons bericht kunt u de schadevergoeding meestal binnen vijf werkdagen op uw rekening verwachten.

Op welk rekeningnummer ontvang ik mijn premieteruggave of schadevergoeding?

Wij maken geld over naar het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Wij vermelden het rekeningnummer ook in de brief of e-mail die u van ons hebt ontvangen over de (schade)uitkering. Klopt dit rekeningnummer niet? Neem direct contact op met ons.